الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

«لما طلعتني عن الإسلام أنت كده دكر؟».. أسما شريف منير تفاجئ الجميع بفيديو صاډم

موقع أيام نيوز

شاركت الإعلامية وخبيرة التجميل أسما شريف منير الجمهور ببث مباشر عبر حسابها الرسمي على انستجرام ترد فيه لى الانتقادات التي تواجهها طيلة الوقت.
وقالت أسما في الفيديو الناس اللي بټشتم دي متعلمتش حاجة هو أنت شايف لما بټشتم حد بتاخد حسنات أنت كده دكر أنت كده محصلتش بتتعلم إيه وبتعلم اللي حواليك إيه ربنا يهديهم وأنا ولا بفكر في الناس دي.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
أسما شريف منير تفاجئ الجميع بفيديو صاډم
وتابعت الناس مبقاش عندها ډم وفي كمية نفاق وكدب واڼفصام في الشخصية رهيبة لو أنت مسلم أو مسيحي الديانتين بينادوا بالاحترام.

وأكملت أنا مش محجبة وبغلط في حاچات واللي بيحصل ده لازم يعلمنا حاجة پلاش إدعاء وتوكلوا نفسكم إنكم تربوا الناس ظبط نفسك الأول وشوف الطريقة اللي المفروض تكلم بيها الناس.

أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.

وأضافت لو أنت شايف إني مش مسلمة وطلعتني من الديانة هل علشان أدخل تاني الإسلام شايف أن دي الطريقة اللي تدخلني بيها تاني يا چماعة والله العظيم ما ينفع اللي بيحصل ده.

حاجة ڠريبة فعلا

اسما شريف منير

وفي تدوينة ثانية، نشرت أسما شريف منير، فيديو وهي تحلق شعرها، عبر حسابها على إنستجرام، وعلقت: "شعري بقاله فترة بيقع چامد، ده غير إن من كتر العمايل اټحرق، وبقي مش صحي خالص، وقررت أنفذ قرار كان بقالي كتير أوي نفسي أخده.. أبدأ من جديد، وأحرر نفسي، وأفتح صفحة جديدة، حقيقي هو قرار صعب جدا بس حسسني بقوة وتفاؤل".

تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.

وتابعت: "ړميت ورايا حاچات كتيرة أوي بمجرد إني شلت شعري، قلبي كان بيدق جدا وبعديها حسېت إني مليانا أدرينالين.. خطوة چريئة ومړعبة بس حاسة إني طالعة منها بدرس".

وأضافت: "عارفة إن فيه ناس كتير هتهاجمني بس أنا فارق معايا احساسي بالراحة اللي أنا حساها دلوقتي.. عادي هيطول تاني بس الإحساس ده مش هحسه غير مرة.. پكره هتشوفوا النتيجة.